Tłoczenie logo


Tłoczenie to technika pozwalająca na przygotowanie unikalnego logotypu lub innej formy znakowania, zazwyczaj na materiale skórzanym. Proces ten nazywany jest również stampingiem. Opiera się na wykorzystaniu nagrzanej matrycy z odpowiednio wygrawerowanym wzorem, celem wytłoczenia go z pomocą specjalnej prasy oraz prawidłowo wywartego nacisku.

Trwałość i unikalność znakowania

Do najbardziej charakterystycznych cech stampingu należy trwałość wykonanego w ten sposób znakowania. Wzór naniesiony w procesie tłoczenia na materiał skórzany, nie może zostać z niego usunięty. Unikatowe i trwałe znakowanie to bardzo istotny element każdego unikalnego wyrobu ze skóry. Nie bez powodu tłoczenie zyskało dzięki temu bardzo szerokie zastosowanie we wzornictwie reklamowo-użytkowym.

Tłoczenie logo i personalizacja

Tłoczenie logo wykonać można w celu personalizacji galanterii skórzanej, eko-skóry oraz skóropodobnej, a także produktów z papieru, kartonu oraz niektórych tworzyw sztucznych. Do najczęściej znakowanych za pomocą tłoczenia wyrobów należą okładki organizerów i kalendarzy, wizytowniki, portfele, breloki czy maty piankowe. Tłoczenie logo może być jednak wykonane na praktycznie dowolnym przedmiocie, nawet spersonalizowanym pendrive.